söndag 4 september 2011

Lite ångest..

Över att man inte kommer att få så mkt pengar framöver. Speciellt med tanke på att julen (faktiskt) närmar sig, får nog ta och lägga undan på dom kommande lönerna.
Blir inga dyra julklappar till dom nära och kära i år och vill knappt ha nåt själv av dom. Jag älskar att julen så sätt att man får köpa mkt grejer till dom man älskar men i år kommer det inte gå så bra med det :-(.
Och på föräldrapenningen kommer jag märka en äcklig skillnad. Minus 9000:- efter skatt typ. Fuckin' sjukt.

1 kommentar:

Camilla sa...

När jag tycker ngt är galet här i Sverige brukar jag tänka på mina kompisar i Brasilien. De får vara hemma i två månader när de får barn, sen ska de tillbaka till jobbet. Och de har inte nån föräldrapenning att prata om heller. Så att stå över dyra julklappar ett år är kanske inte hela världen egentligen :) Man kan ju köpa billiga klappar ;) Dessutom kommer det regna julklappar över er i år..sådana som ska till bebben ;) Jag är övertygad :D Men visst blir det skillnad i ekonomin när man får barn. Men du..9000 efter skatt?! JÖsses, då tjänar du ju jättebra nu och kanske har möjlighet att spara en del?:) Eller ska du ta ut få dagar i veckan så de räcker längre? Är ju bra man får bestämma själv hur man vill dela upp det där :)