måndag 19 september 2011

Föräldrarutbildningar...


Ja, då har man varit hos barnmorskan. Och domen löd:

  • Gått upp 10 kg sen inskrivningen, kanske inte så jättebra men what the fuck
  • Järnvärdena såg bra ut, men jag kunde börja med järntabletter och ta några i veckan
  • Blodtrycket såg bra ut
  • Bebisens puls lät som det skulle (skönt att höra :-))
Jag fick även mitt moderskapsintyg som jag kan skicka iväg nån gång nästa vecka med resten av papprena som just nu ligger på kontoret..
Och så fick man andra papper man ska ha med sig till BB. Hur fan ska man komma ihåg att ta med dom? Var ska man ställa dom så man minns att dom ska med? För inte fan packar vi nån BB-väska än! Hur gjorde ni?
Och så fick vi med lite papper på föreläsningar för blivande föräldrar, så det ska jag kolla igenom sen.

Nu har jag iaf ätit lite sen lunch och ska se på Monsters inc. med älskling och däcka lite.

Inga kommentarer: