onsdag 14 september 2011

Det kliar i fingrarna.

Skrev precis en kommentar på en blogg som jag läser ibland. En tjej som är i samma vecka som jag är i.

Och då kommer jag på hur mkt grejer jag har att köpa.
En del saker kommer jag kanske få. Vi har ju redan fått en hel del kläder från Björns kusin och även två overaller att låna. Erica pratade om att hon hade en badbalja och leksaker. Carola pratade om leksaker hon med i helgen.
Men sen ska det köpas en spjälsäng (minst brådis med dock), inredning till den, hygienartiklar såsom (säg till om jag glömmer nåt!) blöjor, våta och torra tvättlappar, och även såna här små handdukar från Ikea som man kanske behöver när man rapar bebben sen.. Olja, tvål... Skötbädd..
Och så behöver jag köpa lite sängkläder till barnvagnen..
En.. vafan kallar man det, nappflaska så man kan ge bebben lite mjölkersättning ibland, om Björn är ensam med bebisen sen.
Kanske en cape till bebisen så man kan torka och gosa in bebben sen när man badat henom. Hmm, kommer inte på så mkt mer just nu. Jo, självklart lite kläder också..
Bröstpump och såna där pads man kan ha i bh:n... En amningsbh också, herregud, glömmer ju massor här nästan.. Men det sistnämnda ska man tydligen köpa i slutet på graviditeten då det kan vara så sent som mjölken rinner till eller boobisarna blir större.


Jag måste säga att jag börjar bli himla nyfiken på vad det är för kön på bebisen nu. Inte för att man ska köpa rosa eller blått, bara allmänt nyfiken.. :-)

Men det är iaf väldigt svårt att hålla sig från att köpa grejer, men varje gång jag går till nån bebisaffär får jag tänka till en gång extra. Jag ska ju faktiskt till Gekås i början av Oktober och det ska tydligen vara heaven för blivande föräldrar..!!

5 kommentarer:

erica sa...

jag kan ju komma över nån kväll med några kassar :) behöver utrymme i förrådet och alla bebis saker tar plats :)

Bruttski sa...

Det får du gärna om du kan/orkar..!
Jag är typ inte hemma nåt på kvällarna denna vecka men nästa så, bara o SÖS till när det skulle passa.

Carita sa...

SÖS= säga till

erica sa...

hahah! sös?! javisst men nästa vecka tar vi det då :)

Bruttski sa...

Jadu, Iphonen älskar att autokorrigera...