söndag 12 oktober 2014

Söndagen.

Sitter här och har lite egentid, och vad gör man då? Jo, man fixar inbjudningar till Loui .. kommande (nästa år!) dop. Det är lite trixigt, speciellt då det ska fixas adresser till alla, hehe. Men nu är jag klar tror jag... eller ja, nästan, ser jag.


Dagen har flytit på rätt bra i dag. På morgonen var Björn till rinkboll, jag skulle också tränat i dag men hoppade det då jag kände att det hade blivit stressigt med allt annat. Yepp, ursäkter...
Vi åkte till Lasse & Zora och hämtade en gräsklippare de ville bli av med, så yaaaaaay, nu har vi en motordriven sådan! Slipper svära över varje gång man klipper gräsmattan på grund av den sämsta manuella gräsklipparen ever! Inte för att vi har nån stor plätt, men måste man göra om allt tre gånger så blir det fan några kvm! Därefter åkte vi och storhandlade, så nu har jag flera maträtter jag kan fixa i veckan. Och sen var det helt plötsligt kväll,

Jag kommer för övrigt inte vara hemma så mycket kommande vecka. Fönstrena ska bytas i huset och då känns det lite segt att sitta hemma.. i alla fall om de ska hålla på i köket och vardagsrummet där man håller till.. Men det ska bli spännande med nya fönster, delvis försvinner kallraset, och sen så blir huset mycket finare både på ut och insidan :-).

Nä, nu ska jag borsta tänderna och lägga mig bredvid mina pojkar. Nattinatt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Först tänkte jag att du är då väldigt tidigt ute för ett dop som är nästa år! Men så insåg jag att det är ju mitten på oktober redan, jösses... Så klokt börja nu, absolut :D

Ja, alltså, får man den hjälp och stöd man behöver för att lyckas är det ju inte dyrt så. Men jag tycker allt är dyrt nu när jag är föräldraledig, haha! Borde behöva gå på möten och väga mig för att få sporren jag behöver, men det kostar ju typ 395 kr eller nåt sånt i månaden och det tycker jag är ganska mkt pengar, särskilt om man är med ett tag. På tio månader blir det nästan 4000 kr :-O Men nu ska jag skärpa mig (igen) och sluta skåpäta hela dagarna...wish me luck! :p