torsdag 16 oktober 2014

Räknas points med andra.

I dag kom Therese över på lunch som sagt, men först handlade vi maten tillsammans på Ica Kvantum. Hon har också gått med i VV så nu har man nån att smacka points och dela recept med ;-). Det blev lax med romsås, potatis och körbärstomater till lunch. Muchos gottos! Och 11 points, bara, enligt mig då jag har hela 41 points att göra av med varje dag till skillnad från Therese 26 dagliga points. Jag får 15 points mer i och med att jag ammar. Lyxigt.


Mys med tant Therese!
Therese äter i princip aldrig fisk hemma i och med att hennes karl inte gillar fisk, alls, så det var kul att kunna bjuda henne på det. Vi gaggade på i vanlig ordning och hade det trevligt, efter maten blev det té och lite mango och kiwi till. Vad gott mango är när det är lagom moget!

Sen har vi haft skrikfest här hemma hela eftermiddagen och kvällen. Har försökt ge My tid men i och med det så har ju Loui skrikigt då han velat snutta och sova vid bröstet, jobbigt då man vill ge My tid då Björn kommer hem sent. Känns som att hon blir så åsidosatt i och med att Loui behöver så mycket närhet eller rörelse... :-/

My däckade i soffan i vardagsrummet i väntan på middagen, haha..
Till middag blev det blodpudding med bacon och stekta äpplen = 13 points.
Nu ska jag luta mig bakåt i soffan och se på lite Big brother, det kommer visst in nya deltagare i kväll då John och Philip åkte ut.
Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Camilla sa...

MMm, nej det är inte lätt det där, att räcka till för båda barnen. Tobias har verkligen fått stå åt sidan sen lillasyster kom. Planerar på att kompensera honom med en resa till Sthlm nästa sommar/höst, bara han och jag :) Men man får försöka ge lite till det äldsta barnet när det går. Tex hade T nåt enkelt kortspel vi kunde köra medan jag ammade, en godnattsång med lite ryggmassage på kvällen när lillan somnat.. Men man har ju ständigt dåligt samvete :(