måndag 27 oktober 2014

Härlig helg!

Vilken underbar helg jag haft. Har träffat många nära och kära och i går fick vi (jag, syster, Micke och Björn) fira brorsan lite också. Så nu har tårtan och nästan alla kakor tagit slut. Sweet feeling, att inte behöva ha så mycket sött hemma.

I går bjöd vi inte bara på lasagne till middag utan vi testade förstås den nya köksmaskinen. Vi gjorde Leilas filmjölksbröd och det vart supergott, dock vevade maskinen runt degen i mitten av bunken bara, resten fastnade mot bunkens väggar och det är ju förståeligt, men jävlar va maskinen kunde jobba runt ändå! Degen var ju stenhård, haha! Knappt så jag lyckades få ur degen ur bunken ner i formen, haha. Efteråt fikade vi lite. Lillian kom över med Essie också vilket var kul, extra kul tyckte nog My då hon både fick gå ut på promenad och även ge grisöra till henne.



Tycker att Loui liknar Skalle-Per på den här bilden...!!
Lillians "bebis" :-D.
Bus med moster och Micke.
Ny vecka och nya tag. Gäller att äta lite nyttigare denna vecka än vad jag gjort i helgen, skulle faktiskt gissa på att jag gått upp i vikt efter allt gott jag stoppat i mig i helgen.... men men, får skylla mig själv. Vågar jag ens väga mig i morgon? :-O

I dag kommer en vän över på eftermiddagen och hälsar på. Han har inte träffat Loui än och det var hundra år sen sist vi sågs. Syrran kommer eventuellt över också, återstår att se :-).

Dagens gladfis!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Snygg färg på köksmaskinen!

Therese sa...

Ingen fara det var ju opeln jag tvättade :)
Kian kommer tvättas för hand när den väl ska tvättas. I början räcker det med att spola av med vatten och använda en tvättsvamp för skiten sitter inte lika hårt.
Brödet såg jättegott ut! Kram