måndag 13 oktober 2014

Slarv med vv.

I dag har jag "officiellt" slarvat. Vet inte hur många av min nuvarande veckobonus jag utnyttjat då det blev två ganska så stora bitar av en pistagelängd i kväll till téet.. + en karelsk pirog (pirong höll jag på att skriva då mamma säger så och jag tycker det låter så kul).. så resten av veckan får jag skärpa till mig. I morgon ska jag väga mig och tror tyvärr att vågen kommer visa nåt annat än vad jag hoppas på..

Nåja.. det är som det är. I morgon kommer männen från FasadInvest tidigt, redan vid halv åtta, så det gäller att gå upp i tid och göra i ordning sig!
Därefter åker jag till mamma. Kanske svänger förbi posten och hämtar ut några paket som väntar på mig där..

Sen ska vi till den finska öppna förskolan med My på eftermiddagen. Det ska bli kul. Det är hennes förskolelärare som håller i sången på ÖF i Svedmyra, så då känner sig nog My lite hemma även fast det blir första gången vi åker dit. Finska barnsånger, spännande! Undrar om jag känner igen några, jag gick ju på finskt dagis när jag var liten.

Nu är det dags att sova. Det har varit en lång men bra dag. Tack kära syster och Micke för att ni orkade hänga med oss i dag!

1 kommentar:

Camilla sa...

Man måste ju få slarva nångång :) Så länge man inte slarvar varje dag (som jag gör just nu) är det ju ok :)

Nej, egentligen är det ju inte SÅ dyrt då man investerar i sig själv. Men tycker ändå att nästan 400 för en månad är lite dyrt om man vill gå på möten. Jag behöver nog den där kontrollgrejen för att lyckas, jag har väldigt dålig karaktär när sockret ropar på mig...

Ha så roligt på öppna förskolan!