torsdag 20 september 2012

Lite om Tako-bilbarnstolen..

Fick en fråga för ett tag sen om hur man gör med bilbarnstolen av Åsa som nyligen blivit med Tako Jumper X.
Hon hade inte fått med nån manual och då kan jag förstå att det blir knepigt. Så jag lägger in en bild från manualen som hjälpte mig. Sen är det viktigt att dra fram stolen ordentligt och vrida till bilbarnstolen så handtaget ligger ordentligt ryggstödet..


Jag hade problem med att bältet inte räckte till i våran bil, så jag fick snällt sänka ner stolen lägre ner och då funkade det galant. Men första gången jag försökte mig på det där blev det fan svettigt, haha! Idag går det som på räls.

Lycka till!

2 kommentarer:

Åsa, asas_mejl@hotmail.com sa...

Åh, tusen tack, där är en ängel :) Jag hade missat ditt inlägg (hade nog inte skrivit med någon mailadress), men kikade då och då där jag skrev till dig, så det var bra att du skrev där också :)

Det är bf om 4 dagar så i kväll när sambon kommer hem får vi väl ut och öva i bilen. Hmmm... det där lät konstigt, öva på att sätta fast bilbarnstolen alltså, inte öva på förlossningen, hehehee.

Tack och bock!

Åsa sa...

...det ska stå "du är en ängel", inte där :)