tisdag 18 september 2012

Vet inte vad jag ska tycka riktigt.

Fick ett sms från "pappas" mobiltelefon i Torsdags förra veckan..
Han fru hade skickat sms och skrev typ: Tyck inte illa om oss, vi har haft det svårt ekonomiskt då det krånglat när din pappa försökt ta ut sin pension. Han vill inte komma till Tammerfors, men vi kan spara ihop lite pengar och komma och hälsa på i vinter nån gång.

Jag har fortfarande inte svarat på sms:et då jag helt enkelt inte vet vad jag ska skriva.
Vill jag att dom kommer och hälsar på, nu när dom inte försökt innan...?
För My's skull... ja. För min del, nej. Jag känner bara sån irritation mot honom. Hur han betett sig dom senaste åren.. eller senaste... ja, helt enkelt från den dagen han träffade sin kärring. Sen hon kom med i bilden så försvann han mer eller mindre. Och ja jag vet, man har en egen vilja, men tydligen inte han som blir toffel nr 1 och gör allt för sin kvinna...

Förra sommaren på besök hos "pappa"...
Vill till Finland nästa år igen. Kändes tråkigt att inte ta en vecka där i år.. Och träffa alla andra släktingar, och hinna med både Tampere och Lappeenranta, vilket vi inte hinner nu på vår lilla weekend-resa...
Men men, tiden går fort, haha.

Inga kommentarer: