onsdag 8 februari 2012

Liten viktökning sen start.

Som barnmorskan sa om My's vikt, "vissa barn tar stora kliv fram, My tar mindre steg, hon kryper fram". Hon väger nu alltså "bara" på 3975 gram. Det känns ju som såååå lite om jag jämför med två andra bebisar vars mammor bloggar. Förvisso är det olika från barn till barn och man ska inte jämföra, men det är ju sjukt att det är sån skillnad, haha. My har alltså gått upp 935 gram sen hon föddes, och då blir hon åtta veckor imorrn!
Men det ser bra ut ändå. Längden är 53,3 cm och huvudomfånget på 37 cm.

279 kr för en liten burk á 400 gram är lite väl dyrt tycker jag.. Speciellt om man jämför med Semper Lemolac som det är komjölk i men som bara kostar ca 90 kr för 500 gram...

Barnläkaren tittade på henne idag också, och hon sa att My såg riktigt fin ut, skönt att höra!! Försökte få Nutramigen utskrivet men det kunde hon inte göra på plats, dessutom tyckte både jag och Björn att hon hade en lite väl bitchig/kaxig attityd och lyssnade inte på oss när vi sa att My faktiskt är lugnare när jag undviker mjölkprodukter. Kärring. Vet inte om jag har lust att träffa henne igen, iaf inte frivilligt...

Nu ska vi mysa lite jag och My. Även fast det kan vara jobbigt att ha henne så mycket i famnen då hon är så mammig så gillar jag det ändå och passar på att njuta av det väldigt mycket. Jag menar, om några månader så är hon inte så här liten längre, man får ta till vara på tiden och ge dom den kärlek och närhet dom vill ha.

Inga kommentarer: