onsdag 22 februari 2012

Inte så sugen.

Gårdagen var väldigt trevlig.
Till att börja med så var det ju föräldrargrupp..
Där fick vi massera våra barn lite, och direkt efter massagen började My sympatigråta med dom andra barnen, och sen var hela kören igång, haha.
Efteråt gick jag och Kicki på promenad i Långbro, Emine från gruppen joinade oss efter att hon förstått att vi inte skulle hem. Sen när vi kom hem efter terrängkörningen så drog Emine hem och vi drog till .. minns inte (jo! Erssons fisk) vad den heter bara för det, fiskaffären/lunchstället i Fruängens centrum. Skitgod lunch var det. Flera luncher där framöver..


Sen var vi till några av affärerna i centrum och My vaknade på Hemköp så jag blandade ihop en mjölkersättning lite snabbt och matade henne där. Och därefter var jag tvungen  att skynda mig hem då morsan redan var framme.

Väl hemma var det bara att sätta igång med maten och jag fick lite hjälp av morsan och syrran med My så jag hann slänga ihop köttfärssåsen och spaghettin. Syrran gjorde kladdkakan Louise gjorde i Söndags.
Sen kom brorsan och Linnéa över en stund senare och vi (läs; jag) moffade i oss middag och fika.

Syrran sov över här och fick ta våran säng då jag kom på att jag gärna sover ute i vardagsrummet då jag ammar här och då Björn inte är hemma ändå.
Och det blev inte en sen kväll, både mina och syrrans ögon gick i kors. Och hon kan verkligen smyga på morgonen (har vi lärt oss från när vi bodde hemma och behövde smyga på dagarna då morsan jobbat natt)..

Jesus, min mjölk räcker fan inte till idag.... Hon måste amma från båda boobsen för att bli nöjd. Varför blir det så här?? Hon kanske är i nån tillväxtperiod och helt enkelt behöver mer mat?

Idag känns det som att det blir en innedag. Tråkväder ute. Hade det varit finare hade jag gått ut på en promenad.. Kanske blir man mer sugen på att gå ut om det blir bättre väder.

Inga kommentarer: