tisdag 7 februari 2012

Kan du tänka dig jobba till 75 års ålder?

Det kan då inte jag. Läs mer här om Reinfeldts förslag...
Jävla idiot säger bara... Gillar inte den tanken alls..
Och karriärbyte om det "nuvarande" jobbet är för tungt eller stressigt, tänk om man inte vill byta?

"Ska vi automatiskt ta för givet att den som känner att jobbet är för tungt, därmed ska gå ur arbetskraften direkt, eller ska man försöka använda kvarvarande arbetsförmåga, som kanske delvis ser annorlunda ut men med stora erfarenheter, i en annan del av arbetsmarknaden."

Ja sug musten ur människorna, så kan dom få stupa några dagar innan eller efter pensionen..
Kul att man sen är helt slut, när dagen kommer att man ska bli pensionär.. Näfan, låt dom som vill jobba tills dom är 75 år... Jag tackar nej till det förslaget.

Du själv kan gå i pension vid 50. Är det läge att se över pensionssystemet även för statsråden?
– Ja, det kanske det är. Jag har inte sett framför mig att göra det och jag känner inte heller till någon i politiken som lämnar så tidigt. Jag hoppas ju att jag ska kunna jobba så långt som möjligt upp i åren, säger Fredrik Reinfeldt till Aftonbladet.

Ja, det kanske det är?????? Varför ska dom få pensionera sig så tidigt? Tungt jobb alltså.. Stressigt? Oja, sova i riksdagen och fika flera gånger om dan.. Jofan, dom har det säkert jobbigt...

Det finns säkert jättemånga bra saker med det här förslaget men jag ser fan inget positivt i det just nu...

Inga kommentarer: