lördag 10 maj 2014

Vårstädning...

... i underbart väder verkar det bli i dag
Det spöregnar i skrivande stund. Jahapp, det sägs att det inte finns några dåliga väder utan bara dåliga kläder... så det är väl bara att leta fram gummistövlarna då, synd bara att man inte har nåt regnställ..

Gårdagskvällen var trevlig. Syrran och Micke följde med och hämtade Mysan på dagis, sen gick vi hem och lekte ute en stund. Containern inför vårstädningen levererades och ställdes då precis bredvid våran tomt, och jag tror inte ens gubbarna i lastbilen hann sänka ner skiten förrän vissa av grannarna redan var där och slängde i deras egen skit, suck. Det ska alla vänta med tills städdagen är slut och därefter kan man slänga sina egna grejer, viktigast är att det som planerats att kastas där får plats liksom, åk iväg med erat eget skit...
Så gubbarna vart skitgrininga när Vendela och en till granne så ifrån och verkligen väntade tills vi alla gick in för att fortsätta slänga in sitt skräp, lovar att den där containern redan är halvfull....
Oj så mycket det blev om grannarna när jag skulle berätta om trevligheterna med familjen... aja, vi åkte till den lokala pizzerian och köpte en varsin pizza, sen gottade vi till det med lite jordgubbar och glass och spelade Alfapet, jag förlorade... kan ju lova att My var rätt nöjd då hon älskar "gubbar". Det blev rätt sent också men vi fick lite sovmorgon i alla fall, så vi är båda rätt utsövda ändå.




Jag ska alldeles strax hoppa in i duschen, dags att tvätta det skitiga håret och se lite hyfsad ut inför dagens kalas, för sen hinner jag inte med det..!
Vi ska bara in och slänga på oss lite fina kläder jag och My, därefter åker vi till Aspudden och plockar upp Nina för att åka vidare till Therese födelsedagsbrunch!

Ha en bra dag i skitvädret!

Inga kommentarer: