måndag 19 maj 2014

Offert skillnad fönster.

Nu har jag fått min andra offert på hur mycket det skulle kosta att byta fönster.. Här kommer en liten jämförelse på förra företaget som kom på hembesök och det senaste företaget- Det skiljer en hel del..

Morups fönster ville som sagt ha 116 000 kr för både fönster och montering medan FasadInvest vill ha 85 000 kr för sina, och sätter vi dessutom in pvc-fönster (plast och därmed underhållsfritt) så hamnar offerten på 62 000 kr. SKILLNAD.
Det som är lite roligt är dessutom att FasadInvest tar halva arbetskostnaden av vad Morups fönster begärde. 50 vs 25 lax och på det drar vi av ROT. Fucking stor skillnad, now were coming somewhere.
Ska prata med Björn om vad han tycker om priset. Jag tycker det var en rätt bra offert. Fick dessutom i dag reda på att de flesta grannarna som bytt sina fönster har hyrt nåt företag med polacker och jag vet inte riktigt, men min magkänsla säger då att FasadInvest känns mer pålitligt. Är grymt nojig för att vi ska hyra fel företag och så blir det inte bra i slutändan... man har ju sett och hört en del.
Nåja, nu ska jag se klart mitt LOST-avsnitt som vart avbrutet av att ställa Toyotan i garaget och sortering av tvätten, now I deserv this!

Inga kommentarer: