lördag 10 maj 2014

BrunchLördag.

Oj vad energin bara tog slut helt plötsligt! 
Mysan ser på Upp, Björn steker fläskfilé och jag har precis slängt in lite smutstvätt i tvättmaskinen.
Vi har haft en supermysig dag, även fast det regnat och inte sovits så mycket.

På förmiddagen var det vårstädning och då hjälpes alla åt, även barnen, så duktiga så! Vi fick bort riset från skogen och även allt sly och lite grenar från den planerade lekplatsen intill våran tomt.

Tripp, trapp, trull tog lite mellispaus i arbetet. Massa gott hos Therese och Johan och på tredje bilden hjälper My självklart till att öppna paket, hann tyvärr inte ta fler bilder på allt det goda då jag behövde hålla koll på den lilla busen..
Sen åkte jag, My och Nina hem till Therese och firade henne lite på hennes dag, nu när jag tänker efter så sjöng vi aldrig för tanta.. men men, hon verkade rätt nöjd ändå. Hon och Johan hade gjort en massa gott till brunchen, inte nog med minihamburgare gjorda från scratch, det fanns bacon, ägg, bröd med pålägg, korv, stekt potatis, plättar med sylt och grädde, minidonuts och kladdkaka, supergott! OM allt var gott och jag lyckades äta lagom av allt. Kanske lite extra av allt sött :-D.
Mysan åt massa plättar med sylt och grädde, det gillade hon. Sen röjde hon runt och charmade alla på kalaset. Sen åkte vi hemåt och skjutsade hem både Nina och Tova.

Ja, var det läggdags snart eller?!

Inga kommentarer: