fredag 16 maj 2014

Lista

10 saker jag tycker om: 
Min familj
Solen
Karuseller
Mina underbara vänner
Träning
Musik
Inredning
Sötsaker
Humor
Grillat


9 saker jag tycker mindre om:  
Stress
Politiker
Nageltrång
Krig
Oordning
Spindlar
Att allt i princip som smakar gott är onyttigt
Sjukdom
Att jag har så lätt för att gå upp i vikt (avundas de personer med hög förbränning!)

8 saker jag vill göra i framtiden: 
Bli rik
Skaffa ett stort hus med pool
Flytta utomlands när jag blir gammal
Gå i pension vid 65 års ålder, inte senare, gärna tidigare
Göra tandemhopp
Äga en gammal Mini Cooper
Ta mc-kort
Kunna ge mina barn det mina föräldrar inte kunde ge mig

Hur coola är inte dessa? Dock inte så krocksäkra...
7 bloggar jag läser: 
unaangelita.se
radhuslivet.blogg.se
minbebis.com/blogg/hotmama
squats.shapemeup.se
blogg.mama.nu/olga-blogg
baktokig.blogg.se
en till blogg som dock är anonym

6 saker jag är rädd för: 
Att nåt ska hända min familj
Spindlar
När jag hör missljud på bilen/bilarna (alltid jag som hör skiten först)
Psykiskt instabila människor (de kan ju göra vad som helst, finns inga spärrar där)
Fästingar
Kommer inte på nåt mer just nu...

Hade jag sett detta i vårat hus så hade jag inte satt min fot här igen, EVER!
5 saker jag ser fram emot: 
Sommaren
Bebis som kommer i Augusti (maybe earlier)
Finlandsresan och därmed få träffa alla släktingar
Att komma i form efter att bebis kommer ut
Se My växa och utvecklas

4 ord som beskriver mig: 
Snäll
Omtänksam
Stressad
Glad

3 bra köp:
Huset
Bilarna
Gravidklänningarna till sommaren

2 bra låtar:
Slash - Anastasia
Pharrell Williams - Happy


1 bra film:  
Seven Pounds

Enligt min mening så är även Will Smith den bästa manliga skådespelaren ever. Helt fantastisk och främst i denna film. Berör den inte dig så har du ingen själ.
Jag utmanar Therese och Camilla att göra denna lista för övrigt!

1 kommentar:

Camilla sa...

OJ, tack för utmaningen, ska hugga in på denna listan så snart jag kan!

Ja, ska bli spännande att se om lillan oxå får prickar. Vore skönt på sätt och vis om hon fick det så att det var överstökat.

Ser att ni har soligt, ljuvligt! Känns det ok med värmen so far?