söndag 11 maj 2014

Söndag 11 Maj.

Herregud vad tiden går fort tycker jag, i alla fall om man tänker på graviditeten. Jag är redan i vecka 28 och har med andra ord passerad 68% av min graviditet! Det är liksom bara 88 dagar kvar till bf. Huvva. Lilla bebisen växer där inne och väger nu ca 1 kg. Det är livat där inne må jag säga, och mer kommer det bli då det kommer en kraftig tillväxtperiod mellan vecka 28-32.. Spännande!

Jag sitter ensam hemma för övrigt. Björn och My är hos farmor och farfar. Vet inte när de kommer hem men lagom till middagstid skulle jag gissa på åtminstone.
Innan de åkte dit så var vi ute en stund och lekte och fixade lite. My och Björn spelade bandy och slängde skräp i containern medan jag planterade om två Pelargoner och tre Forsythior som jag fick av grannen. Får hoppas på att dem trivs där jag planterade dem!
Sen åkte vi till Jula och köpte ny skottkärra då den andra gav upp efter halva gårdagens vårstädning och flera nya solcellslampor att placera ut i trädgården och därefter handlade vi lite mat och pantade Björns pantflaskor på Kvantum.. Såååå, lite har vi fått gjort i dag. I löv it. Hatar helger som man slappar bort helt och hållet. Lite måste man få gjort åtminstone!

Helgen i det stora hela har varit suverän, häng med familjen, födelsedagsbrunch hos Therese och så har My fått leka med kompisarna och plaska i pölarna. Lövly! Snodde en bild av Therese också där hon har på sig örhängena  + läppglanset hon fick av oss. Finfina Therese! Är så glad över att ha henne i mitt liv, vi har känt varandra i 17 år.. Sjukt va tiden går.


1 kommentar:

Therese sa...

Åh jag är så glad över att Du finns i mitt liv<3