onsdag 14 maj 2014

Uppdrag granskning 14/5.

Ser på Uppdrag granskning som handlar om upploppet i Husby, en man sköts till döds av polisen förra året vid ett gripande och därefter startade ett riktigt stort upplopp.
Jag känner igen dessa typer så väl med tanke på att jag blivit uppväxt i Rinkeby. Hata polisen, gola aldrig...
Tycker bara det är så tråkigt. Visst finns det rötägg inom poliskåren, det vet jag, men det finns det väl inom alla yrken men det är så tråkigt hur hatad polisen är i förorterna.. Mycket förstörelse vart det för att ungdomarna skulle göra sin röst "hörd". Det tråkigaste var väl dessutom att brandkåren blev attackerad, va fan liksom..?! Det om nåt upprör mig! Och 23 miljoner kronor kostade polisutryckningen... Billigt och bra.


Upploppet spred sig lite.. 

En som blev gripen hade denna förklaring. Bra anledning till att gå ut och kasta sten på polisen och starta bränder.
Nä, jag hoppas då på att sånt skit inte ska behöva hända igen.. men det kommer nog att upprepas. När vet vi inte. Hoppas bara på att man själv inte befinner sig där det sker när det sker.

Inga kommentarer: