fredag 21 mars 2014

Vår SÅ duktiga tjej.

Åh vad stolt jag är över vår lilla tjej efter dagens läkarbesök!!!
Lämnade Mysan på dagis och ringde sedan runt lite för egen del men även å My's vägnar. Misstänkte nämligen urinvägsinfektion då hon i går tog sig mellan benen då hon kissade. Klockan elva fick jag tid och strax innan hämtade jag henne på dagis. Tyvärr skulle hon missa lunchen så jag laddade med någta smoothiesr och en MER. Väl hos läkaren lekte hon lugnt i väntan på hennes tur. När vi kom dit var hon reserverad och ville inte alls bli undersökt. Men läkaren hann i alla fall ta en titt på hennes underliv trota sparkar och protester. Sen skulle det tas blodprov och jag tänkte att det skulle bli blodbad igen (det vart så på Sasscha sjukhuset när vi tog blodprov senast pga hysterisk My). Men labratoriesköterskan var SÅ BRA och bemötte My så bra, så My reagerade inte ens på sticket. Medan hon pratade med My så berättade hon vad hon tog fram och lät My välja bland olika plåster innan sticket, sen lät hon My välja finger och pressade liksom en del på det så sticket knappt kändes och därefter sög hon upp blodet i röret som hom berättade om.. My fick sitt plåster och även en fin liten tatuering. Åh vad stolt jag var då! Och så glad över den bra sköterskan. Därefter fick vi vänta lite till innan vi kunde åka hem och ta kissprov (det fanns ingen potta där och jag förstår att My inte ville sitta på stora toaletten). Men hon kissade kort efter att vi kom hem i pottan, så kunde jag åka tillbaka igen. De hittade dock inget som tydde på urinvägsinfektion men skickade för säkerhets skull kisset på odling.
Nu efter sovstunden får hon se på Aladdin,  lycklig tjej AB!

Jag ska börja med middagen nu, ska bara slita Björn från datorn..!

Inga kommentarer: