söndag 9 mars 2014

Uppe FÖRE tuppen.

Jag och My har hunnit mysa i sängen, sjungit, läst bok, ätit frukost och badat... och klockan är bara kvart i åtta. Det är nämligen så att lillfisan fick för sig att vakna tio i fem i dag. Jobbigt värre men det är en del av föräldraskapet, early mornings. Får ta igen sömnen i morgon efter att jag lämnat henne på dagis.

Mystjejen efter badet. Hon gillar att vara invirad i handduk och kramas med oss en stund innan det det är dags att klä på sig och som förälder så njuter man till fullo av såna stunder!!
Gårdagen var trevlig. På förmiddagen var vi till Stackenparken med Maria och Nils och lekte en stund, därefter tog My en tupplur medan jag röjde lite i trädgården. När hon sen vaknade så åkte vi till Ica Maxi och storhandlade. Därefter kom mamma hit och tog över så vi kunde åka och fira Fredrik lite. Det blev lite bowling i Brandbergens centrum, kan ju bara konstatera att jag suger på det... och därefter åkte vi hem till de och grillade. Men innan vi kom hem till de så tog vi en sväng förbi den största godisbutiken jag sett på länge, och jag och Björn fick med oss en varsin godispåse à flera kilo... båda tillsammans kostade typ 130 spänn, haha!!
Maten var sjukt god och därefter kollade vi på Insidious. Det var länge sen jag såg den sist och hade hunnit glömma en hel del. Tänkte faktiskt ta och se tvåan nån kväll.. kanske i kväll om man orkar?
Och i och med att vi kollade på film så slapp vi den där hemska melodifestivalen. Usch och fy och blä. Not my cup of tea!

I dag tänkte jag åka på loppis efter att Björn kommer hem från rinkbollen, sen är det kalas hos grannflickan Alice som fyller 2 år. Jag har redan satt på My fina kläder för dagen och hoppas väl på att hon inte smutsar ner dem allt för mycket innan kalaset.

Nya fina tunikan.
Lite Bolibompa efter badet. Perfekt avkoppling.
 Nu ska jag nog gå och nalla lite godis ur min påse.... :-P

Inga kommentarer: