torsdag 20 mars 2014

Nordiska trädgårdar.

I dag har jag haft en trevlig dag. Jag har varit med grannarna till Nordiska trädgårds-mässan i Älvsjö. Väldans trevligt! Vi knatade runt där i lugn och ro, det fanns MASSOR som jag hade kunnat tänka mig köpa om jag hade haft mer pengar, haha.
Köpte i alla fall en Saskatoonbuske som jag ska plantera på vid gaveln på huset, det är nån sorts häggmispel, som tycker det är ok att stå i skuggan, och som blommar och har ätbara bär. Finskt företag som sålde massa fina plantor och buskar. Lite skoj!
Sen köpte jag på mig "Året Pelargon", visste jag inte ens existerade.. årets liksom... men dem var väldigt fina! Man fick en hel del inspiration till trädgården, synd bara att man är så fantasilös... men en grej skulle jag vilja göra, att skaffa ett armeringsjärn (typ som ett nät), ställa mot husväggen, och sätta fast konservburkar man kan plantera blommor/växter/kryddor i, det tror jag skulle bli jättefint! Får se om det projektet blir av i år!

Träffade på min brukares gamla arbetsterapeut från hans mellanstadieskola, henne saknar jag må jag säga! Så det var väldigt kul!


Sen åkte vi hem och jag tror faktiskt att alla vi fyra däckade! Eller ja, jag vet åtminstone att jag och Maria gjorde det, haha. Vaknade precis innan fyra då det var dags att hämta lillfisan på dagis.
Stackarn ramlade från stolen, slog i hakan mot bordet och bet sig ordentligt i tungan, så ledsen hon vart :-(. Tog ett tag innan det blev bra igen... Sen tror jag att min lilla tjej eventuellt har urinvägsinfektion.. hon gnällde och tog sig mellan benen varav jag kände efter, så kände jag att hon blev varm i blöjan (alltså kissade just då), så det ska jag ringa om i morgon.

Ska även försöka få tag i läkaren jag var hos för att få ett intyg till arbetsgivaren, så går mitt "ärende" lite fortare... Facket pratade jag med också, jag ska INTE behöva ta ut semesterdagar fast arbetsgivaren sa så, jag ska inte drabbas pga av att de på kontoret går långsamt fram med riskbedömning och kommunikation. Vet i alla fall nu att det inte går att omplacera mig. That's one thing thats for sure.

Fick förresten sjukt ont i fogarna efter sovstunden, när jag gick iväg till dagis för att hämta My, det var faktiskt riktigt jobbigt! MÅSTE sova med en kudde mellan benen hädanefter, vill inte få så ont igen! Hoppas åtminstone att det gör så att man inte får lika ont.

Smsade nyss med Therese och Nina. Vi är bjudna på en 3-rätters middag hos Therese på Lördag! Riktig lyxmiddag med andra ord! Och så blir det lite tjejkväll, vi hade ju så kul senast när vi sågs, så Lördagskvällen ser jag fram emot! Mer än så har vi nog inte planerat helgen.. om det inte är nå kalas vi ska gå på förstås... nä, Linneas kalas är nästa Söndag såg jag nu.

Funderar faktiskt på att ta ett bad.... ska bara kolla om jag hittar nåt skoj att titta på via Dreamfilm.se.
JUST JA! Eventuellt får Vendela bebbe ikväll/inatt. Hennes värkar hade satt igång för fullt efter mässan, det ger visst rätt mycket att gå mycket dagarna innan beräknad förlossning. Hoppas allt går bra för henne och bebben...!!

Nu drar jag. Over and out.

Inga kommentarer: