lördag 8 mars 2014

Lördag morgon.

Nu är jag mätt och belåten då jag ätit frukost och druckit en halvliter té. Bokade nyss tid för besiktning av Dodgen på Måndag, får se om besten går igenom utan några tvåor... eller ettor för den delen..!
Mysan är vaken sen tio över fem denna morgon, Björn tog henne dock så jag fick sova ut lite mer. 

I dag är förkylningen som bortblåst. Eller ja, bara för det så kom en nysning, haha. Men det känns ju ganska mycket bättre i dag än i går. Syrran kom ju hit på kvällen och så gjorde jag i ordning en av Linas måltider, minns inte vad den hette men gott var det med strimlad kalkon, ris och nån marinad med gurkor och vårlök i.

I dag är väl planen att få lite gjort här hemma. Sakta men säkert ska vi ju flytta in garderoberna från "kontoret/walking closet" in i vårat rum, så det rummet ska bli ett rum för kommande bebben. Apropå bebis, tyckte mig känna av sparkar i går, så himla mysigt! Det är väl det jag saknat mest med att vara gravid, att känna att det lilla livet lever :-).

På kvällen ska vi fira en väns "frigivning", han fick fotboja för flera månader sen då han på fyllan hotat personal på nån hamburgerkedja med att råna de med en hamburgare (typ hamburgaren i hand som en pistol riktad mot de och sa att det här är ett rån). Larvigt? Det kan man tycka. När folk är fulla så är de ju inte så himla smarta kanske, men skulle nån dyngrak sikta en hamburgare mot mig och säga att det här är ett rån så hade jag nog bara garvat... Men men, det finns uppenbarligen såna som tycker det anses som ett riktigt hot. Så han ska i alla fall bli frigiven från sin fotboja i dag vilket han förstås vill fira. Så mamma/mormor ska vara barnvakt från 16 så vi kan partaja lite med våra vänner.

Dags att mysa med dottern nu. Tudeluuuu.

Inga kommentarer: