söndag 2 mars 2014

Lördagen.

Sitter här i vardagsrummet med Mysan som äter äpple och tittar på "Tassel".
Jag har precis satt mig ner i soffan efter att ha röjt hela morgonen. I går rensade vi här hemma. ÄNTLIGEN säger jag bara. Fåtöljen och mediamöbeln som stod och dammade i hörnet här i vardagsrummet är nu puts väck. Och sen har vi slängt en massa annat skit som legat i källaren under trappan och bara växt och växt. SÅ, nu känns det faktiskt MYCKET BÄTTRE.

Hittade "lite" skumpa i skåpet... och mer har vi dessutom nere i köket....
I går hade jag en heltrevlig kväll med Therese och Nina. De hängde jag massor med i ungdomen men det brukar sällan bli att vi tre lyckas träffa tillsammans, men i går kväll så! Vi var barnfria både jag och Nina och möttes alla tre i Heron City. Vi började med en sväng på Mio, jag köpte en lampa därifrån som vi ska ha här i vardagsrummet. Sen gick vi till Amazon och där åt vi en varsin 3-rätters. Kan ju lova att tiden flög förbi, haha! Riktigt gott var allt också, som vanligt. Så ska ni äta på Heron så ät på Amazon. Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så jag föreslog IKEA och det var tjejerna i långsamma på att tacka ja till, haha! Tre tjejer utan sina karlar på IKEA, kan det bli bättre? Vi hittade lite grejer allihopa och kunde knata runt i lugn och ro utan att känna att nån av oss inte ville vara där (till skillnad från när man är där med sin sambo/man). Efteråt åkte var och en hem till sig men vi bestämde att vi skulle ses hos Therese om några veckor. Äta lite middag och hänga lite, så det ser vi fram emot!


Mina finingar :-).
Min goda efterrätt. Kokosglass i ett halvt kokosskal med lite gottigheter till. Riktigt god efter maten!

I dag tänkte jag åka till Mio igen, främst för att jag råkade ta fel lampa... det blev en bordslampa istället för en taklampa som det var tänkt. Sen ska vi hem till My's gamla dagiskompis som flyttat och därmed var tvungen att byta dagis då huset ligger i Huddinge. Den ligger alltså fem minuter från oss, så vi kan väl säga att vi bor rätt nära gränsen. Så jag tror nog My och Elin får det kul sen!

Nu kom jag på mer jag kan göra.. so off I go!

Inga kommentarer: