torsdag 27 mars 2014

Fin dag.

My lade sig för en stund sen och jag hoppas att hon somnar med tanke på råkade tappa hennes största och hårdaste leksak på golvet utanför hennes rum. KLANTIGT!
Sitter i vardagsrummet med Vänner på tv. Bästa serien att ha som "sällskap".
Björn har personalmöte i kväll och blir nog rätt sen. 

Dagen har varit finfin för övrigt. Fick bort en hel del ogräs och så krattade jag ihop en del löv som legat sen hösten. Allt ligger dock kvar i skottkärran, det blir morgondagens projekt.
Drack en kopp té med en av grannarna i solen och bara njöt av lugnet. Sen kom brevbäraren och tro't eller ej, intyget kom (fem kors i taket)!! Så jag fikade klart med grannen och åkte direkt därefter till kontoret och skrev på lite papper. Fick även då träffa Anette som är min nya arbetsledare, hon verkade trevlig, dock yngre än vad jag hade förväntat mig. Roligt när ens bild i huvudet inte stämmer överens med verkligheten, haha.. Alltså, att man redan fått en bild av nån innan man ens träffat denne. 
Min brukare var på kontoret och vi blev lika glada för att träffa varandra, han väldigt nevös i vanlig ordning (så brukar det bli när man inte träffats på ett tag). Jag föreslog att vi skulle ta en fika nån dag efter att han slutat skolan och det förslaget gick hem. Ska se till så det blir en vecka då Micke jobbar dag dessutom, så får jag träffa båda. 

Det blev pannkakor till middag i kväll. Mysan fick i sig 1½ pannkaka innan hon sa "säng". Då var det visst dag att hoppa i säng, det förstår jag då hon gick upp rätt tidigt i morse. Gillar verkligen att hon själv inser när hon är trött OCH tycker det är okej att gå och lägga sig. Så vi bytte blöja, satte på pyjamas, borstade tänderna och så fick hon hoppa i säng. Min duktiga lilla flicka.








Kom ihåg att ta på mig förkläde innan jag började gegga med smeten, brukar ju alltid smutsa ner mina kläder i vanlig ordning med i dag slapp jag det minsann! 
Hittade fina tulpaner till att bra pris på Ica i dag, kunde inte låta bli att köpa en bukett. Såna här... fransiga tulpaner som ni ser. Lite roligare :-).

Nu ska jag dö lite i min matkoma och njuta av dem små sparkarna "Myskon" skickar iväg. HA EN BRA KVÄLL!

2 kommentarer:

erika sa...

fina bilder på er!
kram

Carita sa...

Tack gumman! <3