tisdag 18 mars 2014

Check, check and check.

Då var det Tisdag då. Andra dagen hemma denna vecka. 
Vad har jag gjort i dag då?
Jo, fikat med grannarna. Vi är fyra gravida som är hemma samtidigt. En som ska föda när som helst, en annan som är sjukskriven för sammandragningar som gör ont och en tredje som fått gravpenning beviljat.. så vi tog en fika på förmiddagen och tiden bara flög förbi med fyra kacklande kvinnor.
Det är rätt trevligt att inte behöva vara helt ensam hemma.

Vi fick besök ett rådjur i morse, dock skulle han gå loss på mina växter varav jag bankade på rutan, han tog några skutt bort men kort därefter kom han tillbaka, och även fast jag öppnade ytterdörren och försökte skrämma bort han så kom han tillbaka direkt efter att jag stängt dörren... den rackaren alltså, dem börjar bli för tama...
Sen åkte jag iväg och köpte en ny grill och beställde nya fläktfilter till våran fläkt då en av dem nuvarande gått sönder. Sen åkte jag förbi Ryds Glas i Huddinge och bokade tid för laga stenskott på Audin. Lika bra att göra det innan sprickan sprider ut sig, då blir det nämligen dyrare. Nu kostade det visst bara 200 kr i självrisk. Well I sure ain't complaining. Minns när vi behövde byta ruta på BMWn, med endast trafikförsäkring kostade det runt 7000 kr... det sved lite mer så att säga....

Om en och en halv timme ska jag gå iväg och hämta lillfisan, sen ska vi baka minsann. Hon läste hennes fina älvbok och ville så gärna ha "jordgubbsgrotta", varav jag sa att vi kunde baka det.. så hallongrottor ska vi göra sen, men inte bara med hallon i utan även med jordgubbssylt. My gillar att hjälpa till, alltid ska hon vara med och blanda smeten när det ska göras pannkakor. Så att baka blir nog desto roligare då man får äta lite deg också.


Just nu spelas det lite Uncharted 2 här hemma, lyckades få karlsloken att fastna lite för spelet, hehe.. han som vanligtvis föredrar att spela spel på datorn. Men jag tror faktiskt att han gillar det här spelet även fast han tycker att skjutspel är enklare på datorn med mus och tangentbord.
Nu ska jag se om herrn kanske behöver lite hjälp.. går inge vidare för tillfället.

Inga kommentarer: