tisdag 11 mars 2014

Orolig.

Skickade precis ett mail till min barnmorska och hoppas på svar snart. Det är nämligen så att jag börjar blir lite orolig gällande mitt jobb.. Under förra graviditeten klarade jag mig undan sparkar och slag men redan nu har jag fått tre sparkar mot magen, tre mot ryggen (hann vända mig om) och ett slag mot bröstet så jag tappade luften. Och med sparkar menar jag att han knäar mig vid påklädning eller vid hygiensituationer. Och med sparkar så menar jag hårda sparkar, och slag likaså, men inget han gör med flit eller kan styra över. Så jag vet inte hur jag ska klara mig fram tills Juni, OM jag ens får gravpenning beviljat. Jobbigt läge alltså. Dessutom börjar jag få ont i magen när jag hjälper brukaren då man måste komma rätt nära när man hjälper honom, så att gå magen mot britsen eller mot sängkanten känns inte heller så bra. Denna gång är min brukare sååå mycket starkare, än förra gången jag var gravid. Han har ju växt massor sen dess och man behöver ta i väldigt mycket i väldigt många situationer. Suck och stånk och stön. Jag har inte pratat med föräldrarna om detta heller då det känns redan nu som att de inte kommer förstå mig.. och arbetsledaren kommer jag inte heller i kontakt med då hon har semester denna vecka. BLÄ. Facket pratade jag med i går och hon tyckte att jag skulle sjukskriva mig redan nu.

Nu sitter jag och dricker té och äter lite jordgubbar (järn!). Perfekt med lite sött efter lunchen. Hittade två par stövlar på Stadium till lillfisan, 149:- per par om man är medlem, superbilligt! Och så hade jag visst 50:- check laddat på mitt medlemskort så två par stövlar kostade mig 250:-. PERFEKT. Det blev ett par rosa och ett par gröna. Ska bara be My testa dem i morgon och sitter dem bra så behåller vi dem, är lite osäker på storleken nämligen.





Nu ska jag lägga mig ner här i soffan och vila lite innan det är dags att åka till jobbet.
HAVE A GREAT DAY.

Inga kommentarer: