torsdag 7 mars 2013

Hälften klart.

Ska börja med att säga att det varit en bra dag.
Jobbet flöt på finfint under både för- och eftermiddagen.

Just nu sover Mysan och jag har förberett middagen lite. David är på inkommande och det hoppas jag att Björn också är snart då det fattas lite ingredienser till maten.
Min stackars lilla tjej var ute och grät när jag kom, i famnen på en barnskötare, det visade sig att hon var trött, hungrig och kall. Ingen bra kombo. Så hon fick i sig mat, fick på sig dubbla strumpor och sen fick hon lägga sig i sängen.

Imorrn blir det bara halvdag på jobbet så att säga. I alla fall med brukaren. Andra halvan är det handledning för oss assistenter. Får se vad vi pratar om imorrn och om vi brusar upp lika mycket som gången innan.
Sen ska jag skynda mig hem för att packa ihop lite grejer till kryssningen. Har inte ens hunnit tänka på vad jag ska ha på mig.. Aja, bara att kolla senare sen.

Nu får det vara färdigbloggat för nu, tror David dyker upp när som, bättre att vara social än sitta fast här förstås. Happ, gubben fick jourjobb, så han kommer inte hem förrän om ca två timmar, segt. Aja, vi klarar oss med det vi har som tur är. Hade tänkt göra guacamole, men får hoppa det den här gången...

Inga kommentarer: