torsdag 26 januari 2012

Slut som artist.

Nu fick jag lägga mig här i soffan ensam och i lugn och ro.
Vi åkte till Ica Kvantum efter att Björn kom hem från jobbet och köpte en massa mjölkfria produkter, så här ska testas. Men hur fan går det ihop med bröstmjölk???
Jag menar, om My nu är känslig mot mjölk, borde hon inte få ont i magen av att bli ammad?? Får nog ta och fråga min barnmorska om det där imorrn.
Och så har Kvantum den sötaste kassörskan i stan. En gammal tant, vet iofs inte varför jag inte kollade namnet på henne men jag var väl lite stressad.. Hon är iaf minst 80 år och står i kassan och jobbar, och så trevlig och glad. Och man blir ju sjukt glad av att se att en så gammal människa (ursäkta) fortfarande orkar jobba, och med ett så pass tungt jobb (det sliter som fan på axlar och rygg).




Oh well, dagen har varit riktigt tuff idag. Vi har varit hemma då jag inte orkat ta mig ut pga trött rygg.
Och det var väl ett stort misstag egentligen. Lilla fröken har haft en bråkande mage hela dan och har varit klistrad i min famn. Så fort man la ifrån sig henne då hon somnat så vaknade hon igen och det var bara att göra om hela processen igen men allt skrik. Ska börja med att säga att jag älskar henne av hela mitt hjärta, men det tär fruktansvärt på psyket att ha en bebis som skriker konstant av den vakna tiden, och även på kroppen (i mitt fall ryggen då jag är så dum och sitter knasigt med henne när jag försöker vagga henne om nätterna då jag inte orkar ta mig upp pga tröttheten).
Så nu har Björn tagit henne sen han kom hem och det känns underbart. Hon ligger fortfarande i bilbarnstolen och sover och han fixar samtidigt maten, underbara karl.

Nu är maten klar iaf, det blev hamburgare till middag.
Känner ingen hunger just nu, men var vrålhungrig innan, bara fått i mig fyra mackor idag. Not so good...
Aja, här ska svullas.

Inga kommentarer: