måndag 6 september 2010


Sitter just nu i soffan och kollar på Biggest looser.
Hoppas det går bra för deltagarna.
Blir alltid imponerad av människor som verkligen försöker gå ner i vikt, speciellt när de e ganska stora från början.
Jag menar, jag kanske inte varit störst själv men när jag vägde som mest.. så tänkte jag, "fan, det här går inte längre, det kan inte vara så här längre."
Och jag gick ju ner min övervikt. Det tog ju sin lilla tid och var jobbigt.
Visst e jag inte så "smal" som man ska vara för den längd jag har, men jag är ju relativt nöjd med mig själv. Jag tränar flera gånger i veckan och försöker tänka på vad jag slänger i mig..
Vill inte hamna på den övervikten igen som jag hade för några år sen. Aldrig mer tack.
Det var ju inte bara jobbigt med det fysiska.. utan främst var det jobbigt med att handla kläder. Inget satt bra och man mådde ju inge bra alls. Jag hatade att shoppa.
Idag är det kul att köpa kläder. Kul att klä upp sig. Kul att fixa till sig överhuvud taget.

Men det där med disciplin e inte alltid det enklaste.. Men var och en får hitta sitt sätt helt enkelt.
Var och en får fråga sig själv om hur man vill ha det. Vill de leva med sin övervikt så fine, men tog tag i saken då jag aldrig mådde bra utav det och det är jag glad för :-).

Nu ska jag glutta på lite mer tv och njuta av ensamheten då Björn är iväg till Borås. Imorrn blir det till att jobba och antagligen träna lite mer.

Inga kommentarer: