tisdag 21 september 2010

I'm bored.


Sitter här i soffan och ser på lite nyhetsmorgon.
Björn har åkt till jobbet, likaså syrran. Jag har sovmorgon..
Eh, ja.
Men just nu "orkar" jag inte lägga mig igen. Känner mig så värst trött heller när jag känner efter.
Tristaste vädret i stan eller?? Gnäll, gnäll, gnäll. Blä. Vill tränetiträna! Den som väntar på nåt gott?
Snart handlar jag hem en crosstrainer tror jag.... :-D
Fast var ska den få plats nånstans?
Ifall syrran flyttar nån gång, så kan hon ta över bäddsoffan vi har i gästrummet som nästan aldrig används. Så kan vi göra ett gym utav det rummet!
Bra idé va???

Middagen igår blev supergod. Enkelt och fort, my way to cook.
Gjorde en lövbiffsås till pasta med sallad.
Stekte lövbiffen som jag hade skurit i strimlor, hällde i skivade champinjoner från burk, hällde på lite creme fraiche jag hade kvar i burken och lite mer matlagningsgrädde. Sen kryddade jag bara med salt, peppar och rosépeppar. Hällde även i lite kalvfond och soja. Riktigt najs. Try it out.


Jaja, nu har jag precis tömt och fyllt diskmaskinen iaf. Skönt att ha det gjort.
Det är väl enda nackdelen med att "laga" mat. Det blir myyyyccket disk. Men.. desto godare mat.
Undrar vad jag ska dricka och äta för nåt på Lördag (försöker tänka på att inte vräka i mig en massa onyttigheter även fast det festas, vill inte förstöra all träning jag åstadkommit so far)? Tänker faktiskt inte dricka på tok för mkt. Vill inte vara sjukt bakis på Söndagen. Vill inte känna det där sjuka suget efter pizza och ligga i soffan hela dan.. Näfan, blir nog att köpa lite Black tower tror jag :-), mums!

1 kommentar:

Erika sa...

Det är mkt som spelar in. Men bla. ska man försökt gå ner i vikt i minst 3 år tror ja de är. MEd hjälp av läkare, VV, sköterska eller dyl. Ha ett BMI över 40 tror ja? eller om de sänkt minns ej.