onsdag 19 oktober 2011

Vecka 31.

Då har jag kommit till en ny vecka :-). Jag tycker på ett sätt att det känns som en evighet tills den 28:e December men samtidigt tycker jag att veckorna ändå går väldigt fort..!

Då är jag i vecka 31 då, alltså 30+0, och här kommer lite info om vecka 31:

Bebis

Bebisen är ca 40 cm lång och väger ungefär 1600 g. Den kan fortfarande ligga med huvudet uppåt, men i nästa vecka vänder sig de flesta bebisar sig och ligger med huvudet neråt tills födseln.

Du

Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Bebisen fyller nu nästan upp hela din mage. Många samlar på sig mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan vara svullna. Du bör ha ökat kring 9 till 12 kg. Både du och din familj kan ha glädje av att ni redan nu talar om hur ni tror att det kommer att bli när bebisen är född.

Får väl se på Tisdag hur mkt jag gått upp i vikt totalt och vad sf-måttet ligger på.. Förra gången jag var hos barnmorskan så var den på 28 cm. Hihi, testade en grej.. Om man tar fram magen i ljuset så ska bebisen tydligen vakna till och sparka och räcka ut händerna mot ljuset, and it worked, det började bökas med en gång :-).

Inga kommentarer: