torsdag 6 oktober 2011

Förlossningsplan...

Ja, då har man varit på föräldrarutbildning. Stressigt blev det på vägen dit då det självklart var en massa köer på vägen, det brukar aldrig vara lika mkt och vissa kossor ska fan inte sitta bakom ratten.
Aja, vi (Björn mest) fick ju lära oss lite mer igår iaf om förlossningen, smärtlindring, efter förlossningen och om amningen.
Jag vet iaf att jag helst inte gör kejsarsnitt, speciellt inte ett akut sådant, då blir man ju sövd och får inte den (vad jag anser) första viktiga kontakten med barnet när det "föds" ut.
Men hela 30% av förlossningarna på Huddinge var med kejsarsnitt. 10% planerat, resten mer akut. Jag hoppas iaf jag slipper det där sistnämnda.
Jag önskar mig typ lustgas och epidural, och kanske ska man testa på tens också? Vet inte riktigt när man skriver det här brevet, får fråga barnmorskan om det på Måndag när vi ska dit.


Nu har man iaf tränat. Det blev 30 minuter cardio och biceps + rygg.
Svettas fortfarande som en gris, därav ingen idé med en dusch riktigt än. Och så tänkte jag träna imorrn med, då har jag fått mina tre dagar även den här veckan :-).
Men jag känner av det där som barnmorskan sa, ligamenten tror jag. Fick håll igen på löpbandet och fick sakta ner till och från..
Och så känner jag liksom vid.. hmm, hur ska man förklara, vid bäckenet kanske? att min kropp inte riktigt gillar för stora kliv, kände av det på jobbet igår med när vi lyfte ut rullen ur bilen.
Sakta men säkert blir saker och ting lite knepigare. Men, jag ska fortsätta träna så länge det fortfarande känns bra med träningen och det gör det än så länge.

Pregnant woman at the gym..

Idag fick jag iaf inte lika många blickar som i Tisdags, dock var det mindre folk där nu och sånt är ju rätt skönt.
Aja, nu får jag nog allt hoppa in i duschen om jag ska hinna äta lunch innan jobbet.
Bara 7 h kvar att jobba, sen e jag ledig tills på Tisdag! Woho!

1 kommentar:

erica sa...

http://www.mamamia.se/9/page.asp?page_id=7238&type=display

på den sidan hittar du allt möjligt bra att skriva ut. bl. a förlossningsplan.

Jag skrev min ganska tidigt för jag kände på mig att hon skulle komma tidigt. Sen är det alltid bra att ha det gjort för du kanske glömmer eller inte hinner sen..