måndag 24 oktober 2011

Gäsp.

Syrran gick precis ut genom dörren för att hinna med sin buss, och som vanligt kutar hon väl dit, haha.. Alltid i sista minuten när det gäller att hinna med tåget eller bussarna :-).

Hon har ätit lite middag med mig och Björn (bidde kassler med senap, ananas och ost över och hemmagjord potatismos till), riktigt smarrigt, och sen bakade vi lite. Eller ja, det blev en del hallon/blåbär/hjortrongrottor. Mera fika tills på Fredag.
Ska handla hem lite färskare kaffe än den vi har hemma dessutom hade jag tänkt.


Imorrn jobbar jag 14-21, de blir inget bad på kvällen fick jag höra precis innan jag gick hem från jobbet idag, rätt skönt iofs. Och så lovade jag brukaren att jag skulle ta med en eller två hallongrottor så jag sa att jag skulle baka ikväll och han blev överlycklig, så imorrn blir det kanske lite fika efter middagen..
Men innan jag ska till jobbet så ska jag svänga förbi barnmorskan och göra det vanliga, kolla blodsocker, järnvärde, blodtryck, prata lite och kanske lyssna på bebbens hjärta.

Nu ska jag läsa lite inlägg på Bloglovin.. Och nu kom gubben hem också..

Inga kommentarer: