tisdag 19 oktober 2010

Wtf?


Vad hände?
Efter frukosten blev jag tokigt frusen..
Så jag tog en dusch men hur varmt jag än vred på så frös jag.
Och efter duschen kom femtioelva nysningar..!
What just happened??
Ringde faktiskt in och sjukanmälde mig. Inte bra att vara snuvig/nysig/frusen på jobbet, speciellt inte då det ska badas.
Sen kollade jag i min tidrapport och senast jag var sjuk, det var fan i April och det var bara en dag det handlade om. Så jag har inte så mkt sjuktimmar det här året. Inte om man jämför med kollegan som e sjuk typ en gång i månaden. Kul lön.. eller inte.
Aja, jag stannar hemma och kurerar mig lite så jag är på topp imorrn istället, att vara snorig och nysig på jobbet är ju bland det värsta som finns?
Har det inte hänt dig när du vart på jobbet att du blivit sjuk på plats?

2 kommentarer:

erica sa...

jo du ett flertal ggr.. men blir väl så oxå när man jobbar med barn och deras 100 tals baciller! krya på dig kramar

Therese sa...

Joo det är klart att det ha hänt..
Är man sjuk ska man vara hemma, speciellt om man riskerar att smitta någon annan!
Krya på dig gumman!