torsdag 12 mars 2015

Promenad runt Långsjön.

Då var den här dagen snart slut då. Det har varit en väldigt fin dag, med fint väder vill säga. 
Det blev ingen träning på gymmet, dels hade S feber.. roligare att träna ihop än att bara bli coachad, sen har mamma gått och blivit lite förkyld och det känns ju dumt att Loui blir smittad.. så jag tog en prommis med Maria istället. Julia skulle hängt på men hon hade en lite väl grinig kille att ha att göra med på morgonen, så hon fick hoppa promenaden. 

Vi gick i alla fall runt Långsjön, en ganska lång men ändock skön promenad i rask takt. Den blev ca 9½ km på 1h 45 minuter, vilket innebär 7 aktivitetspoints enligt Viktväktarna. PERFEKT. Bjöd sedan tjejerna på lite lunch, chorizosås med pasta och sallad, det blev riktigt gott faktiskt. Sen tog vi en fika innan alla gick tillbaka till deras. Jag och Loui passade på att ta en liten tupplur, han somnade supersnabbt i min famn och så sussade vi sött en stund.



Lite lagom röd om kinderna, hehe.. 
Efter en långpromenad behöver man få vila lite också, grymt mysigt.
Därefter hämtade jag My och Nils på dagis och gick ner till parken, Maria och Siri kom ner en stund senare och därefter även Vendela med familj. Härligt när man ses mycket mer nu när det är ljust och fint ute! Både för barnen och för oss gamlingar, hehe.

Nu på kvällen åkte jag iväg till centrum och handlade sushi. Var så grymt sugen på det, och det är faktiskt rätt bra take-away mat. Björn tog i vanlig ordning en Calzone utan ost. Pizzabagarna låter alltid skeptiska när man beställer den.. och jag är alltid snabb med att förklara att det minsann inte är jag som ska äta den pizzan :-D. Så knasig kan man ju inte vara, 

Nu ska jag äta lite fruktsallad och dricka mitt té. Have a great evening!

Inga kommentarer: