lördag 21 mars 2015

Lite variation till middagarna.

Sitter här med Mysan bredvid mig som ser på Dumma mej 2. Ettan har vi nog aldrig sett, hehe...
Loui ligger i sin säng och tar en tupplur.

Middagen i går blev jättegod! Första gången jag försökte mig på tabbouleh (vet inte hur det stavas, finns så många olika stavningar på nätet) med "kryddiga" biffar, kan väl inte påstå att dem va nå starka direkt, dock väldigt goda. Ojoj, så mycket tabbouleh som slank ner i magen.... lite för mycket kanske, haha.. Receptet hittade jag via Coop's tidning som dimper ner en gång i månaden.. 

Björn är iväg hela dagen i dag. Han hjälper Daniel att flytta. 
Jag vill iväg i vanlig ordning, annars kryper jag mer på väggarna än vad My gör, haha. Funderar på att dra till nåt lekland men det vore ju trevligt att ha med sig nån, så fiskar lite via fejjan. 

Kryddiga biffar:
  • 1 burk sköljda kidneybönor (400 g)
  • 300 g nötfärs
  • 1 ägg
  • 1 tsk spiskummin
  • 1 tsk malen koriander
  • 1 tsk salt
  • olja till stekning

Tabbouleh:

  • 2 dl bulgur
  • 2 finhackade tomater
  • 2 hackade salladslökar
  • 1 finhackad gurka
  • 1 dl hackad persilja
  • 1 dl hackad mynta
  • 0,5 dl olivolja
  • 1 citron, finrivet skal och saft 
  • salt och svartpeppar

Inte lika fint som Coop's middag, men ack så gott!
Bild från i går när vi var i affären och handlade. Mysan somnade i bilen och jag tyckte det passade bra att sätta henne i korgen då hon kändes lite för trött för att knata runt i affären, roligt såg det ut, och hon tyckte det var skoj att få en massa varor att ta hand om, hehe.




Inga kommentarer: