lördag 1 november 2014

Tänk efter före.

Är det värt att ta den där chokladbiten/kakan? Kan jag hålla mig till en liten bit?

Bild lånad från kosten.nu

Jag tänkte till nyss. Kände mig sugen på nåt sött, och tänkte direkt att vad gott det skulle vara med "lite" choklad. Men är det värt dem pointsen? Och kan jag hålla mig till 1 eller 2 bitar? Tveksamt.
Så jag tog mig ett äpple och en satsumas som inte kostar mig några points och tar bort sötsuget.

Jag har redan i dag "lyxat" till det med smörgås till frukost med lite extra ost till + en pannkaka till. Så jag håller igen lite. Vill hellre spara pointsen tills i kväll då man kan äta nåt gott tillsammans med sambon. Och så kanske man kan ta nåt litet gott i morgon också när vi hälsar på kusin och hans familj, det brukar sällan "bara" bjudas på kaffe/té där..

Jag vill gärna ha lite mer resultat på vågen på Tisdag morgon än vad jag hade denna vecka. Så då tänker jag till lite extra. Det är det fan värt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag har slarvat på tok för mkt den här helgen. Svårt när det är godis ööööverallt! Har inte gått ner ett jota sen vägningen, så nu är det hårdkörning hela veckan!

Att äta godis en kväll är väl ok, men fredag, lördag OCH söndag, nej nej, inte ok!