onsdag 5 november 2014

Clothes doesn't lie.

Testade några byxor nyss som inte passat förut.. ville se på kläderna hur mycket jag gått ner och jag fick på mig byxorna, eller rättare sagt! DEM gick att knäppa! Ginatricot-jeansen som jag inte kunnat ha på mig på evigheter, inte ens efter att jag fick My... Nu tog jag inte på dem då dem inte satt så superbra, tog istället på mig mina gamla svarta Crockers som jag gillar. Fan vilken boost det där var för självkänslan! Känner mig så duktig som gått ner mina 8 kilon, fatta.. det är hela 8 mjölkpaket, helt sjukt egentligen! Nu känner jag verkligen det OCH ser att jag gått ner.



Visst har jag en del kvar (främst magen) men det fixar jag med hjälp av Viktväktarna!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Superbra, heja!

Mitt stora problem är magen. Jag väger mindre nu än innan jag blev gravid, men jag ser ändå gravid ut. Blir galen. Vet inte hur mycket jag har plankat, händer ju inget med magen :(

Camilla sa...

Jag är 169 och väger nu ca 71,5 kilo. Vill ner till 68, en vikt jag vet att jag mått väldigt bra på tidigare :) Så det är ju inte jättemånga kilon jag ska ner, men de sista är ju alltid svårast sägs det :(

Nej, det går ju inte att enbart köra tex plankan och tro man ska få platt mage! I somras körde jag en timme cardio + styrka en timme varje dag, men lik förbenat har magen en gravidliknande form. Man måste ju bygga upp både de inre och yttre magmusklerna, och då är plankan toppen. Sägs det. Har läst lite av Olga R, hon skriver mkt om det där på FB och rekommenderar plankan. Jag har plankat, ooh vad jag har plankat! Och övrig styrketräning så klart. Men lik förbenat putar magen som om jag vore i 5e månaden!