lördag 12 oktober 2013

Ut med "kollegorna" på stan.

Sätter till att börja med kollegorna inom citationstecken då vi inte är anställda hos samma brukare eller företag, men våra elever går i samma skola/klass.
Ja, ikväll ska vi ut och käka och dricka lite gott. Det ska bli kul. Man hinner sällan prata med varandra på jobbet då det alltid är nåt att göra (vi som jobbar som personliga assistenter, våra brukare har ganska stora behov och är inte lika självgående som de andra i skolan).
Så ikväll kommer det nog tjattras en hel del! 9 personer blir vi, mest personliga assistenter.. 1 elevassistent hakar på dock, kul! Så detta ser jag fram emot.

Just nu sover både My och Björn. Jag sov en kort stund jag med, men sen börjar torktumlarjäveln pipa (när den är klar så får den för sig att låta, och inte lite heller, och den slutar typ inte heller förrän efter tio minuter tror jag!!) och när jag skulle lägga mig igen började nån granne jobba med nåt utomhus och Björn snarka (han slutade inte heller även fast jag puttade till honom flera gånger). Crap.
Aja. Lite Reb Bull-vodka ikväll då?

Vi ska till Jula när båda vaknat är planen. Det är rätt ljus klädsel i bilen och då vore det bättre att köpa bilklädsel bak så det inte blir skitigt där My sitter och sen skulle vi kanske köpa en presenning till utemöblerna så de klarar sig bra över vintern.

Bilen var för övrigt rätt kul att köra. Liten och snabb liksom. 122 hästar på en sån liten bil med "sportmode" gör ju sitt. Och en annan finess är att det går att koppla mobilen med bilen via bluetooth och på så sätt bland annat spela upp musik via Spotify, vet inte vad mer man kan göra då jag inte pillade så mycket mer. Bilen stänger av sig själv vid rödlysen och när man släpper bromsen så startar den fort som fan igen, riktigt najs och säkerligen miljövänligt! Jo men jag gillar den, hade dock varit mer najs med manuell växellåda..

Blåmetalliclacken i närbild.

Inga kommentarer: