måndag 28 oktober 2013

Busy, busy, busy!

GAH!
Det är tokigt fullt upp nu i veckan! Känns som att jag varken hinner med gymmet eller att köpa det jag ska köpa till Halloweenfesten som är på Fredag.
Imorrn måste jag skynda mig hem för att mata grannens katt, sen blir det till att hämta My på dagis. På Onsdag kommer Louise över efter jobbet, på Torsdag måste jag hem direkt efter jobbet för att.. inte hämta My kom jag på nu.. Björns mamma ska hjälpa till den dagen då jag har p-möte och då Björn jobbar sent. Då kan jag iofs skynda mig till affären och försöka (läs; behöver) hitta det jag behöver hitta till festen.. Och på Fredag är festen, då hinner jag definitivt inte. Men sugigt. No gym liksom. Ska dessutom försöka klämma in brorsan över på lite fika nån dag! HUVVA. Tårtans bäst-före-datum är om två dagar... så han får nog helst komma på Onsdag då Louise kommer, imorrn funkar det inte lika bra. BLÄ. Veckan har för få dagar.. och då menar jag så klart helgdagar.

Phhhh (andas ut). Sitter här och dricker mitt nya té som jag fick av grannen. Det både luktar och smakar blåbärsmuffins om téet. Och inte så där parfymaktigt heller! NAMI-NAMI.

Happ, en annan grej då.. ALLA här i grannområdet är på smällen, och så har jag nyligen fått höra om två (ena är lite osäkert än) vänner till som ska få tillökning. Alltså, man blir ju fan sugen själv, tänk dessutom att kunna vara mammaledig med de andra... Men jag hade helst skippat det där med graviditeten och förlossningen alltså, storken hade gärna fått komma och hälsa på, haha.

Nä, nu ska jag fan lägga mig i sängen och tänka lite mer på hur jag ska få ihop veckan.

2 kommentarer:

therese sa...

Åh vad kul! Tror och hoppas konserten är riktigt bra!

Camilla sa...

Är ju kul om man kan vara föräldraledig samtidigt som andra man känner :) Jag känner ingen som är det nu och jag får inte vara med i nån föräldragrupp då det är andra barnet, så jag får väl se om jag kan connecta med nån när jag börjar gå till öppna förskolan. Men där brukar ju mammorna oftast redan känna varandra och då är det så svårt att "klämma sig in". Så jag känner mig lite smått ensam om dagarna...jättetrist.