onsdag 16 oktober 2013

Mer koncentration på träningen.

Dieten har jag nu lagt åt sidan, eller jag.. frågan är om jag börjar med den igen. Vet inte riktigt. Det drygaste var faktiskt att det inte går att träna dem dagar jag dietar. Kan ju inte vara bra för kroppen att pressas dem dagarna. Så jag har helt enkelt låtit bli. Sen så har jag märkt att jag är "klenare" och blir lätt yr om jag tränar på gymmet dagen efter en dietdag. Och jag sparar helst inte dietdagarna till helgen (hur kul var det liksom!?), och då återstår träning och diet varannan dag i stort sett. Nä. Träningen är viktigare för mig. Gick jag ner på detta? Jo, i början men sen hände inget mot slutet.. Kan ha att göra med att jag åt mer än 2000 kalorier ibland (man ska hålla sig under 2000 kalorier resterande dagar i veckan), då man var så hungrig dagen efter!

Idag blir det träning. Andra dagen för denna vecka. I Måndags körde jag endast 45 minuter på gåbandet och crosstrainern, tog mig tid att sola lite innan och blev sedan stressad av att tiden flög iväg och att jag behövde hämta lillfisan på dagis. Så idag får det bli minst en timmes cardio. Det får nog helt enkelt bli cardio dessa dagar, när jag jobbar förmiddagspass. Det är rätt mycket män på gymmet som tar upp alla bra maskiner, så jag kör hellre styrka de veckor jag jobbar eftermiddagspass, då ekar det på den delen av gymmet, haha.


Pratade med Therese igår och frågade lite om stället hon fixade hennes naglar, vill också få fina naglar till kryssningen, så vi ska dit tillsammans nästa vecka och fixa naglarna. SKOJ!
Har faktiskt aldrig varit till en salong för nagelförlängning, så det ska bli spännande och se vad de kan.

Nu måste jag börja rulla, eller åtminstone dricka upp mitt té och borsta tänderna. Off to work.
Ha en bra dag kära vänner/läsare!

Inga kommentarer: