torsdag 10 mars 2011

No warranty...


Jopps, då kom det ett sms från Tre idag där det stod att skadan på mobilen inte täcks av Apples garantivillkor och att garantin har utgått.
Konsigt.
Brukar det inte vara två års garanti på teknik??
Och att det brukar täckas när det är mjukvarufel. Nu framgick det dock inte varför inte skadan täcktes av garantin så jag mejlade Tre och frågade om dessa två saker.
Jag "fick" möjligheten att köpa en ny (som antagligen bara är en gammal reparerad) iPhone till priset för ca 2800:-. Funderar, funderar... NIX.
Vill inte KÖPA en ny lur. Jag tog ju ett 24-månaders abonnemang för att jag skulle ja, just precis, slippa KÖPA luren.. Och 2800:- kan jag lägga på annat mycket roligare...
Så jag väntar på svar från Tre och funderar lite till på hur jag ska göra, om jag bara ska be dom skicka tillbaka luren och så får jag helt enkelt leva med dom defekter den har...?

Nåja, jag överlever ganska så bra med min 8210. So far, so good.

Inga kommentarer: