tisdag 18 januari 2011

Tvättstuga


Jo det har man nu, men nu håller det mesta på att torka i torkskåpet eller i torktumlaren.
Det är ganska sällan jag tvättar kläder i tvättstugan, har ju maskin här hemma men när det blir så tokigt mkt som nu så funkar det inge bra.. det är så att man inte kan köra torktumlare och tvättmaskin här hemma samtidigt. Jag ska be gubben ringa en elektriker som kan kolla upp det där, får prata med honom om det sen..

Idag ska det badas på jobbet också, ser verkligen INTE fram emot det.. gillar inte att blotta min kropp för andra på ett badhus då jag inte känner mig helt 100% polare med min kropp... har ju slarvat med träningen dom två senaste veckorna och ätit lite väl mkt gott. Karaktär. Vad betydde det nu igen?
Aja, alla har sina perioder... Hoppas min braiga kommer tillbaka snart.

Tänker ganska väldigt mkt på det här med barn just nu, pratade men Björn om detta imorse om att jag tycker det är jobbigt med att behöva vänta tills i April med producerandet och att det är svårt att få till det när man verkligen behöver få till det.. Det värsta är väl ifall man sen försöker och så funkar det inte, tror inte jag skulle må så bra då, inte alls.
Och det sa jag till honom också.. Men men, han insisterar typ så vi får väl göra på hans sätt..
Han så nåt i stil med att "ja tänk om vi får barn innan en högsäsong (jag pratade om att det hade varit bra om vi försökt nu och kanske kunnat få i September) så efter säsongen får jag träffa min tremånders bebis". Han menar att han kommer gå miste om några av ungens månader pga av sitt jobb med så kommer det att vara ändå. Han kommer ju att gå miste om en del för att han ändå kommer ha sina högsäsonger.. Han väljer ju själv sen hur hårt han går in i en högsäsong.. Vi får se hur det blir..

Jag måste till Apoteket innan jobbet, munsåret vill bryta ut men icke, det får den inte. Ska handla hem hydrokortison som är en bra salva mot läpparna, lypsyl suger just nu iaf.
Igår kände jag mig lite arg på Björn som "gett" mig detta.. Han visste inte om att han har herpes men det är ändå hans fel tycker jag. Han hade ju kunnat kolla upp det men han drar sig fruktansvärt mkt för att gå till läkaren och i och med att han gjort det så har det drabbat mig.. Not fun at all..

Jag, bitter? Nä, inte alls...

5 kommentarer:

Camilla sa...

Skickar över lite glädje!
Förstår att du inte vill vänta, man kan ju ändå aldrig planera riktigt när barnet ska komma..det blir ju som det blir och man får foga sig efter det. Som du säger, han kommer ju alltid tillslut komma till en högsäsong, oavsett om barnet är 3, 6 eller 9 månader gammalt.

erica sa...

gumman! ska vi inte ta den där roliga bion snart i vintermörkret?!

Bruttski sa...

Det tycker jag låter bra men änglagård e jag inte så sugen på dock...

erica sa...

nä inte änglagård! little fockers :D

bruttski sa...

Hahaha, jajust ja!
Är med!