tisdag 9 februari 2010

Arbetspasset flög förbi fort.

Nu ligger jag i soffan och degar. Har precis druckit lite te och ätit müsli med vaniljyoghurt.
Känner mig lite seg i nacken, wonder why?


Inkorrekt lyft - såna gör jag ibland, går inte att undvika tyvärr...


Nåt annat som jag känner inte e så bra, det är dessa lyft vi måste göra till och från på jobbet. Lillkillen e ju inte så liten längre. Han e 143 cm lång och när man ska lyfta honom från den specialanpassade fåtöljen går det inte på nåt sätt att lyfta rätt. Och nej, det finns inte lift mellan badrummet och hallen, och fåtöljen kommer inte in i badrummet.
Det blir till att träna ryggen imorrn. Ska till gymmet imorrn bitti, samma hemska tid som i morse, men vafan, ville slarva med träningen. Speciellt inte då jag VILL träna dom dagar jag jobbar 14-21. Det är så lite folk på gymmet då, och man slipper vänta på att vissa maskiner ska bli lediga.

Snart däckar jag här i soffan, igen. Karln e på kurs i Vara. Så sängen slipper mig inatt, sover hellre här i vardagsrummet med Gördis, syrsorna och zophobasen. Tur att alla dom e instängda i terrarium och lådor...

Inga kommentarer: