onsdag 4 november 2009

Ryggont..

Jag börjar snart tro att Blogger inte gillar mina bilder jag vill lägga upp! Den här bilden tog evigheter och jag tycker väl inte att det är en särskilt stor fil (68k). Bilderna från partyt i helgen får jag nog helt enkelt minimera lite.



Ryggont? Yesbox. Just nu tränar lillkillen på move and walk och då använder vi inga hjälpmedel alls. Han ska bara använda hela sin kropp och försöka balansera, sparka, slå, rulla m.m. Det är int så bara iofs, han kämpar emot alla rörelser. Eller ja, när man ber honom sträcka UPP armen åker den automatiskt ner. Och det funkar inte att köra tvärtomspråket heller...

Sååå, det blir tungt för oss assistenter. Inte nog med det, det finns inga liftar heller, så lyft från golvet flera ggr om är ett faktum. Så igår blev det ingen bra dag heller. Ont i ryggen, vilket automatiskt leder till lite sämre humör (vilket jag för övrigt försöker hålla tillbaka). Men men, sista träningsdagen idag, denna vecka för min del. Imorrn jobbar jag eftermiddag och på Fredag är jag ledig. Aja, det börjar iaf bli dags att använda lift och sele. Ordentligt. Just nu lyfter vi från rullen till britsen, sen kör vi lift därifrån till hygienstolen och tillbaka.. Vi borde ju köra med lift redan från rullen....! Bara det att man inte tycker att man inte har tid (det har vi inte heller) och skiter i liften, sen är det fanimej svårt att köra det där med liften själv. Lillkillens mamma sa att vi får be om hjälp av elevassistenterna men jag har fan svårt för det.... Till att börja med är ALLA upptagna med andra elever och för det andra vill jag inte behöva fråga dom när lillkillen hellre BEHÖVER dubbelassistans. Han är inte bara en liten söt grabb på 10 år som väger 40 kg, han är dessutom spastisk..

Näfan, nu hinner jag inte skriva mer.... Ska försöka att INTE få ont i ryggen idag!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Var rädd om ryggen tjejen! 40 kilo är rätt mycket att lyfta ändå :/

Synd det går så segt med bilderna, är ju fortfarande jättenyfiken på dem :D

Friskriven sa...

Märkligt, mina har aldrig krånglat och ibland lägger jag upp bilder på 2-3 MB.

Är det inte en rättighet att få ha lift, det är ju ingen bebis direkt?!