torsdag 26 november 2009

Då kom domen (nästan)

Detta är vad jag har... Provsvaren kommer iofs om en vecka men läkaren kunde nästan med all säkerhet säga att det är det här jag lider av...


Herpes simplex

Jag är bara glad, just nu iaf.. Att jag äntligen fått ett svar på vad fan det är och att jag får på hakan titt som tätt.. Och så fick jag lite piller nu oxå. Och denna gång var det INTE antibiotika som tur var, utan annat som är virushämmande. Minns ej namnet och är så lat så jag inte orkar resa mig upp från den här bekväma stolen... Eller jo kanske, måste ändå röra om i pastan *suck*. Aciclovir Ranbaxy (låter som rinnande byxor) och det ska jag ta så fort jag märker att ett utbrott är på G. Och det skönaste av allt, det är nog att utslaget inte hann bli så stort med tanke på att jag var hemma och kunde behandla det med kräm direkt. Tjoho! 70-80% av befolkning bär på detta men att många inte har några symptom eller får milda sådan nån gång i livet.. Det var vad läkaren berättade, om det nu stämmer..

RIKTIGT SKÖNT MED KOMPETENT PERSONAL! Nu ska jag äta lite pasta och softa lite. Det bästa är väl (kanske inte det roligaste) att jag kan jobba i helgen! :)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Oj, du har möblerat om här inne! Tjusigt! Och vad skönt att du fått veta vad det är du har på hakan emellanåt! Känns alltid bättre veta vad man har för något, annars är det ju lätt man inbillar sig en massa..iaf gör jag det :-/

Friskriven sa...

vad sjukt, blogglovin fuckar ju och markerar dina inlägg som lästa :((

men trist med det där, verkar så smärtsamt också... hoppas att du är bättre? kram!