söndag 22 september 2013

Vilda diskussioner.

Nu har jag och Björn diskuterat klart om bilar, for now.
Vi har ju en BMW Coupé som bara står på hans jobb och samlar damm just nu.. eller ja, sen några år tillbaka, den ska vi få igång igen så den blir körbar, sen var tanken att Björn ska köra den mellan jobb och och hem när Audin också är såld, och så ska vi även skaffa nån större bil.
Jag har hela tiden tänkt SUV. Björn har haft BAMSESUV i huvudet sen jag nämnde den biltypen...
Vet inte om jag vill ha en så stor bil... Kommer dra mig för att använda den då den är så stor och säkerligen ännu bökigare och parkera här och var.. Men nu har det ändrats lite i funderingarna. Eller ja, inte så mycket angående BAMSESUVEN, det vägrar Björn att släppa, men däremot börjar tänket (mest Björns tänk) gå åt att leasa en bil. Den skulle dra mindre än BMW:n, man betalar ingen skatt eller försäkring och så slipper man serva bilen själv, allt det där ingår liksom i månadspriset...
Men det kostar ju en del, varje månad. Frågan är om det är värt det liksom. Det blir ju att fundera lite mer på allt gällande bilar förstås..


Volvo, villa.. bara vovven skulle saknas sen...
Bamsesuven..
Tycker tiden går fruktansvärt långsamt nu på morgonen. Vill iväg till gymmet för att både träna och sola. Sen ska vi iväg och kolla bilar och köpa nya brandlarm. Batterierna hade tagit slut i den ena och den andra fungerar inte ens. I alla affärer kostar ett batteri femtio spänn. Ett litet runt liksom. Och denna typ brandlarm ska ha tre såna! Så vi kände att vi köper nya brandvarnare som det ingår batterier i, den uppe i vardagsrummet är ändå från dinosarurietiden...

Och efter att vi är klara där ska vi droppa av Björn på hans jobb så han kan fixa lite med BMW:n. Så åker jag och My hem, ELLER så kanske vi hittar på nåt annat... kanske kolla om syrran och Micke har nåt för sig då...

Inga kommentarer: