torsdag 5 september 2013

Är socker nåt "socialt"?

Jag börjar då undra det. Förr i tiden när jag rökte så kallade jag det nåt "socialt".. Man tog en cigg tillsammans ute på krogen, efter middagen, en liten rökpaus på jobb osv... men nu när många slutat röka så verkar socker ha blivit det "sociala". Istället för cancer så stoppar vi i oss fetma. Nä men inte riktigt så men ibland känns det fan så, haha. Aja, just a thought.
I Tisdags kan jag inte kalla det för mycket socker, men jag och Therese tog en varsin bit Toblerone (från en sån där stor förpackning), och igår blev jag och kollegorna bjudna på fikabröd på personalmötet, dock tackade jag nej, och idag så råkade glassen åka fram efter middagen.
Kicki och Isabella var över på middag, det hade jag nästan glömt bort, men kom på det under dagen som tur var! Riktigt trevligt att träffa båda två. Lilla Bella, hon är så fin!


My ligger i sin säng och jag känner att jag inte hann mysa med henne, hämtade henne från dagis, skyndade mig hem och sen lagade jag mat medan tjejerna lekte, sen så åt vi middag och glass och därefter var det i stort sätt dags för sängen.
Men imorrn har vi inga planer så då kan vi leka och mysa i massor!

1 kommentar:

Gogumman sa...

Det kanske är en åldersgrej också, mera fika å sånt ju äldre man blir :-)