söndag 1 september 2013

Preparing for tomorrow.

Ska alldeles strax sörpla i mig lite grönt té. Den här har det varit fullt upp. Vi har lekt i parken på förmiddagen med grannen och hennes son, därefter försökte vi med en tupplur som misslyckades varav vi åkte till återvinningscentralen och IKEA. Eller ja, Björn åkte och slängde sopor och jag åkte och shoppade. Satan i gatan vad folk det var där! Knappt så man hittade parkeringsplats.
Men men, jag hittade det jag letade efter + lite till förstås och därefter åkte jag till Björns pappa där även Björn och My var. Vi lånade nämligen ut Audin till honom då han imorrn ska åka ner till Kalmar med släp och lämna lite möbler och andra nödvändigheter till Elin som precis börjat plugga till sjuksköterska. Vi lyckades skrapa ihop lite grejer här hemma som i stort sett stått och dammat, bra om det kommer till användning istället! Och därefter åkte vi hem och lekte med grannbarnen innan vi till slut gick in för att laga lite mat och montera ihop garderoben. Busy, busy..! Så My sover nog EXTRA gott i natt tror jag.

Jag har packat ihop mina träningskläder i en ryggsäck inför morgondagen, tänkte träna efter jobbet. Känner mig sämst just nu då jag bara tränat en gång den här veckan och ätit lots and lots of onyttigheter. Men ändå så känner jag att.. fuck it, jag har haft semester, då får man gotta till det (gud vad ofta jag använt det utrycket nu känner jag, inte bra). Det har äntligen blivit schemaändring på jobbet, till det bättre.. men också lite sämre, för min del i alla fall (när det gäller att åka kollektivt på morgonen). Börjar numera 0630 på morgonen vilket är SJUKT TIDIGT. Så jag ska verkligen ta den tunnelbanan som går så sent som möjligt men att jag ändå har en chans att komma i tid till jobbet. Bussarna vågar jag inte lita på.. Den ena visar att den är framme 0624, och då tar det 5 minuter hem till brukaren från busshållsplatsen, och det andra alternativet har jag 3 minuter mellan ett bussbyte (känns lite väl riskabelt då bussar är allmänt kända för att inte komma i tid varje gång). Så tuben it is.
Ikväll tänkte jag ta efter syrran och hennes kille... de gör i ordning frukost kvällen innan, och det ska jag göra om en stund. Och morgonduschen kan jag ju bara glömma. Upp, äta frukost, på med kläder och mascara och sen iväg till jobbet, så får det bli. Snabba puckar.

Idag hämtade jag ut min Glossybox och den kan jag verkligen inte klaga på. Precis det jag hoppats få i boxen framöver fanns där idag. En eyeliner. Det glömmer jag alltid att handla när jag shoppar. Alltid. Och den nuvarande är nästan mer än slut, haha. Så det satt jävligt fint. Sen fick jag schampo och balsam från Redken, ett fint nagellack, bodybutter i ny doft från Bodyshop och Elizabeth Arden-parfym.

My var nöjd i parken idag, värsta pölen och brunnen som hon står på verkade inte göra sitt jobb alls...
Bild på mig och min fining, vi hann gunga några gånger tillsammans innan det var dags att springa runt.
Glossyboxen, underbar färg på nagellacken!!
 
My's garderob, dock helt tom, men den får Björn fylla på imorrn då han är ledig.. eller nån annan dag i veckan.
Nä, dags att lägga sig snart tror jag, haha.. va sjukt. Men å andra sidan, jag måste gå hemifrån vid fem över halv sex imorrn bitti. Jippi!

Inga kommentarer: