söndag 22 september 2013

Bibimbap med böngroddor, sesamdip och stekt ägg.

Kan ju säga att jag inte kunde uttala eller en minnas helt och hållet vad måltiden ikväll hette när Björn frågade vad veckans sista måltid ur Linas matkasse var. Bibimbap betyder tydligen "blandat mål" och är en klassiskt Koreans maträtt. Kul att testa lite nytt. Jag är för övrigt SJUKT MÄTT. Fick ju lite mat hos syrran och Micke också...

Eftermiddagen har varit najs för övrigt. Vi var till Bilia och kikade runt lite. My tyckte det var roligast att titta ut genom fönstret på bilarna på E4:an, hehe. Det kostade visst lite mer än 3000 kr i månaden att leasa en bil, snarare 4500 kr, så det alternativet skiter vi i. Men vi (Björn) får sätta oss ner och kalkylera på vad det skulle kosta att skaffa en ny bil och ta billån på den. Sen så vill jag ju ha manuell växellåda medan Björn vill ha automat, så vi får se om vi hittar en schysst suv med manuell växellåda.
Sen åkte vi till syrran och Micke och busade runt lite, tyvärr var båda katterna ute så Mysan fick inte träffa nån katt idag. Men Mysan fick leka på baksidan där det fanns en liten lekpark och var väldigt nöjd med det. Hon fick även se på Trassel, så jag skulle tro att Mysan var nöjd med att få hälsa på moster.



Nu känner jag mig dötrött, känner inte ens för lite té, tror helt ärligt min mage skulle explodera då...
Så jag säger god natt till er nu. Hoppas ni haft en lika bra helg som vi.

Inga kommentarer: